Betrouwbare opvoedinformatie voor gemeenten

Werk je bij een gemeente en wil je ouders voorzien van betrouwbare opvoedinformatie? Ga dan aan de slag met ons aanbod! Op deze pagina vind je voorbeelden van gemeenten die daar al mee bezig zijn. Bekijk hier kort in beeld wat wij voor jouw gemeente kunnen betekenen of lees de VNG-factsheet.

Linken naar de betrouwbare opvoedinformatie

Sommige gemeentewebsites linken (met een logo) naar Opvoeden.nl. Zo kun je op een snelle, eenvoudige manier ouders naar de betrouwbare opvoedinformatie verwijzen. Kijk maar eens bij:

Het logo vind je hier.

Betrouwbare opvoedinformatie voor CJG’s, GGD’en en kinderopvang

We helpen je om de betrouwbare opvoedinformatie breed in jouw gemeente te verspreiden, zodat zoveel mogelijk ouders bereikt worden. Kijk op de inspiratiepagina’s CJG, GGD en kinderopvang hoe deze organisaties daaraan kunnen bijdragen.

Beeldmateriaal

Uit Europees onderzoek blijkt dat 29 procent van de Nederlanders boven de 16 jaar weinig gezondheidsvaardigheden heeft. Dat wil zeggen: moeite hebben met het verkrijgen, begrijpen en beoordelen van informatie over gezondheid. Daarom ontwikkelden wij met expertisecentrum Pharos online beeldverhalen, gebaseerd op de betrouwbare opvoedinformatie die met kennis- en thema instituten in Nederland ontwikkeld wordt. Daarnaast ontwikkelen we met diverse samenwerkingspartners betrouwbare filmpjes. Zo zorgen we dat álle ouders de betrouwbare opvoedinformatie op een laagdrempelige manier kunnen raadplegen.

Wist je dat deze beelden en de teksten van Opvoeden.nl ook in telefonische spreekuren, chats en apps gebruikt worden? Bijvoorbeeld in de GroeiGidsApp en chats van de GGD Amsterdam, GGD regio Utrecht en GGD Hart voor Brabant.

Ouders werven voor Landelijk Ouderpanel

Help mee de stem van jouw ouders te laten horen door een oproep te verspreiden voor het Landelijk Ouderpanel. O.a. gemeente Oost-Gelre doet dit.

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

Zorg dat jij en je collega’s op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van opvoedinformatie en onderzoek onder ouders. Meld jezelf of je gemeente aan voor een van onze nieuwsbrieven!  Volg Stichting Opvoeden.nl ook op Twitter.

Bel ons voor advies op maat

Wij vertellen je graag wat er mogelijk is voor jouw organisatie!

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor een van onze nieuwsbrieven.

Ja, ik meld me aan!