Betrouwbare opvoedinformatie in de kinderopvang

Werk je bij een kinderopvang, voorschoolse of buitenschoolse opvang en wil je ouders voorzien van betrouwbare opvoedinformatie? Ga dan aan de slag met ons aanbod! Op deze pagina vind je voorbeelden van kinderopvangcentra die daar al mee bezig zijn.

Op Opvoeden.nl vind je betrouwbare informatie voor ouders met een kinderwens tot aan een jongvolwassen kind. De afgelopen tijd dachten andere kinderopvangorganisaties mee over hoe je dit in de praktijk kunt benutten. Een paar ideeën:

• Ouders tijdens de 10 minuten-gesprekken verwijzen naar de opvoedinformatie als er vragen zijn of meer informatie nodig is.
  • Via de website van de organisatie linken naar Opvoeden.nl. Dat doet Ska Kinderopvang bijvoorbeeld.
  • De nieuwsbrief naar ouders toe inzetten. SDK Kinderopvang plaatste met hulp van deze kant-en-klare teksten een oproep voor het Landelijk Ouderpanel.
  • Pedagogisch medewerkers via intranet op de opvoedinformatie wijzen.
  • Linkje plaatsen op Facebook en andere social media kanalen.
  • Flyers uitdelen. Je kunt via contact@stichtingopvoeden.nl gratis een paar van deze flyers opvragen om uit te delen binnen jouw organisatie. Digitaal verspreiden kan natuurlijk ook!

Beeldmateriaal

Tijdens gesprekken met ouders, via mail of social media vind je het misschien handig om informatie in beeld te laten zien. Wij hebben voor jou materiaal beschikbaar dat gebaseerd is op de betrouwbare opvoedinformatie die met kennis- en thema instituten in Nederland ontwikkeld wordt.

Wist je dat deze beelden en de teksten van Opvoeden.nl ook in telefonische spreekuren, chats en apps gebruikt wordt? Bijvoorbeeld in de GroeiGidsApp. Verder hebben wij gesprekken met BOinK, de belangenvereniging die ouders en oudercommissies vertegenwoordigt in de kinderopvangbranche en politiek, en PPINK, de beroepsvereniging voor pedagogisch medewerkers.

Blijf als professional op de hoogte via onze nieuwsbrief

Tot slot: zorg dat jij en je collega’s op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van opvoedinformatie. Meld jezelf of je organisatie aan voor een van onze nieuwsbrieven!

contact@stichtingopvoeden.nl

We zijn ook bereikbaar via Twitter en te volgen via LinkedIn.

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor een van onze nieuwsbrieven.

Ja, ik meld me aan!