Zo gebruik je zelf de informatie over opvoeden, opgroeien en gezondheid

Je kunt de informatie over opvoeden, opgroeien en gezondheid op verschillende manieren gebruiken. Hier zie je de mogelijkheden voor jouw gemeente kort in beeld.

Verwijzen naar onze websites

Je mag natuurlijk op alle mogelijke manieren linken naar artikelen op de websites, bijvoorbeeld vanaf je eigen website of vanuit updates via social media. Verwijs je naar de homepage van deze websites? Gebruik dan de logo’s:

Gemeente Westervoort doet dit bijvoorbeeld.

De opvoedinformatie in digitale toepassingen

Alle teksten die je op onze websites ziet staan, zijn gratis beschikbaar om te gebruiken in allerlei digitale toepassingen. Ken je Groeigids.nl en de GroeiGids app? Dit zijn de digitale varianten van de GroeiGids die ouders bij het consultatiebureau krijgen. Op de website en in de app staat de opvoedinformatie die wij ontwikkelen. Een ander voorbeeld is PinkCloud, een online ouderschapscursus. Na iedere thema-aflevering worden ouders doorverwezen naar de bijbehorende informatie op Opvoeden.nl. Verder zien we de opvoedinformatie terug in digitale kinddossiers en chats. We bieden ook filmpjes aan. Wil je op deze manier gebruik maken van de informatie? Wij denken graag met je mee.

Onze informatie publiceren binnen je eigen website

Wil je alle informatie over opvoeden en opgroeien binnen je eigen website publiceren met behoud van je eigen huisstijl? Dat kan! De leverancier van je website kan zorgen voor de koppeling tussen jouw website en onze content. Dan worden alle artikelen voortaan automatisch getoond binnen je eigen website, inclusief de laatste wijzigingen en updates. CJG Gooi en Vechtstreek maakt hier gebruik van. Je herkent onze informatie aan het roze keurmerk onderaan de tekst. Je kunt ook kiezen voor een selectie van artikelen. Wil je weten hoe dit precies werkt? Neem dan contact met ons op. In dit overzicht zie je welke leveranciers bekend zijn met het afnemen van de informatie. Lees de voorwaarden voor het gebruik van de informatie van de Stichting Opvoeden.nl.

Opvoedhulp uit de buurt toevoegen aan onze websites

Als gemeente of andere jeugdhulporganisatie kun je het lokale hulpaanbod toevoegen aan opvoeden.nl en infovoorjou.nl voor ouders en jongeren die extra ondersteuning nodig hebben. Zo worden ze snel doorverwezen naar de juiste jeugdhulp bij hen in de buurt. In deze korte animatie zie je hoe dat werkt:

Interesse in deze mogelijkheid? Neem contact met ons op voor meer informatie.

Bel ons voor advies op maat

Wij vertellen je graag wat er mogelijk is voor jouw organisatie!

Jannie Visscher, wethouder Jeugd, gemeente Eindhoven:

'We helpen ouders door te vertellen waar je de betrouwbare opvoedinformatie van Opvoeden.nl kunt vinden. Informatie is er in overvloed, maar je wilt als ouder zeker weten dat je goed zit. Dat je er ook lokaal aanbod in jouw buurt kunt vinden, is natuurlijk prachtig.'