Betrouwbare adviezen en tips over opvoeden en opgroeien

De Stichting Opvoeden.nl biedt betrouwbare informatie over opvoeden, opgroeien en gezondheid. We stellen die ter beschikking aan gemeenten, professionals in de (jeugd)zorg en het onderwijs. Zij mogen de informatie gratis gebruiken, of het nu is op een website, in een app, op social media of in een brochure. Dat wordt al gedaan door alle gemeenten, bijvoorbeeld bij Heerenveenhelpt.nl.

Onze tips en adviezen worden voortdurend getoetst door wetenschappers, professionals uit de praktijk en we krijgen feedback van ouders, jongeren en kinderen.

Lees meer over hoe wij werken.

Beschikbare informatie over opvoeden, opgroeien en gezondheid

Wij bieden informatie aan over de thema’s kinderwens, zwangerschap en ouderschap en de levensfasen baby, peuter, basisschoolkind, puber en jongvolwassene. We publiceren deze informatie ook zelf via websites over opvoeden, opgroeien en gezondheid.

Actualiteit

De informatie wordt voortdurend aangepast op basis van feedback van ouders, jongeren en professionals uit de praktijk en de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Bekijk de laatste wijzigingen op Opvoeden.nl, Infovoorjou.nl en Infovoorkinderen.nl.

Wil je deze betrouwbare opvoedinformatie ook gebruiken?

Dat kan! Er zijn diverse mogelijkheden, zoals:

• Linken naar de websites;
  • Het lokale aanbod van jeugdhulp toevoegen aan de landelijke websites;
  • Onze informatie  publiceren binnen je eigen website, digitaal loket of app;

Lees meer over de mogelijkheden. Of neem contact met ons op, voor een advies op maat!

Bel ons voor advies op maat

Wij vertellen je graag wat er mogelijk is voor jouw organisatie!

Wat is jouw suggestie?

Heb jij een aanvulling of tip voor Opvoeden.nl, Infovoorjou.nl of Infovoorkinderen.nl? Laat het dan via dit formulier aan ons weten!

Naar het tipformulier

Aliza Visser

Aliza Visser, GGD Fryslân:

'Een gezond opvoedklimaat is van belang voor elke gemeente. Door de informatie van Stichting Opvoeden.nl te delen, bieden gemeenten de inwoners een schat aan betrouwbare opvoedinformatie.'