Waarom Stichting Opvoeden.nl?

Stichting Opvoeden.nl biedt betrouwbare informatie over opvoeden, opgroeien en gezondheid aan ouders, jongeren en kinderen.

Deze informatievoorziening is een publieke taak van de gemeentelijke overheid. Doordat gemeenten dit als een collectieve functie hebben georganiseerd, kunnen we kostenefficiënt werken. Lees meer in de VNG factsheet.

We benutten bestaande informatie en expertise van tientallen landelijke kennis- en thema-instituten en praktijkprofessionals. Als onafhankelijke partij verbinden we organisaties en mensen en stellen we het publieke belang boven het organisatiebelang.

Directeur Els Verkerk over de Stichting Opvoeden.nl

We verbinden beschikbare wetenschappelijke kennis en ervaring uit de praktijk

We brengen de beschikbare kennis en expertise van tientallen landelijke kennis- en thema-instituten en andere inhoudelijke partners bij elkaar. Samen met hen en praktijkprofessionals zorgen we voor de betrouwbaarheid van onze adviezen en tips. En door het betrekken van ouders en jeugd zorgen we dat onze informatie aansluit op hun belevingswereld. Hier zie je in beeld hoe dat werkt.

Lees meer over hoe we werken.

Wij zorgen dat betrouwbare opvoedinformatie snel te vinden is

Goede opvoedinformatie is een belangrijke bouwsteen in het preventiebeleid. Deze informatie moet voor ouders en jeugd snel te vinden zijn. Daarom  gebruiken we de landelijke websites opvoeden.nlinfovoorjou.nl en mediaopvoeding.nl om de vindbaarheid via Google te vergroten. Vanuit de landelijke websites kunnen gemeenten en andere instanties verwijzen naar lokale hulp voor ouders en jongeren die meer ondersteuning of hulp nodig hebben.

Lees meer over onze landelijke websites.

Deze informatie is beschikbaar voor gemeenten en andere organisaties

Gemeenten en andere organisaties en professionals in het sociaal domein kunnen onze content gratis gebruiken voor hun eigen informatievoorziening. Onze database met informatie of een selectie van artikelen kan volledig automatisch worden gepubliceerd via andere lokale websites of apps. En natuurlijk kan de informatie ook worden gebruikt voor drukwerk.

Lees meer over hoe je onze informatie kunt gebruiken.

Organisatie

We zijn een kleine organisatie met een groot netwerk van professionals en organisaties. Wij worden als collectieve functie door gemeenten gefinancierd.

Lees meer over hoe we zijn georganiseerd.

contact@stichtingopvoeden.nl

We zijn ook bereikbaar via Twitter en te volgen via LinkedIn.

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor een van onze nieuwsbrieven.

Ja, ik meld me aan!

René Peeters, wethouder Jeugd, gemeente Almere:

'Iedereen heeft zijn ideeën over hoe je moet opvoeden, maar het is van groot belang dat er objectieve informatie beschikbaar is.'