Projecten

We werken met ouders, jongeren en kinderen aan uitbreiding en toegankelijkheid van onze adviezen en tips over opvoeden, opgroeien en gezondheid:

Informatie voor zorgintensieve gezinnen

Stichting Opvoeden.nl gaat online adviezen en tips geven voor gezinnen met kinderen die intensieve zorg nodig hebben. De adviezen en tips worden samengesteld samen met ouders van zorgintensieve gezinnen, wetenschappers en praktijkprofessionals. Lees meer over het project Informatie voor zorgintensieve gezinnen.

Jongeren denken mee over infovoorjou.nl en jouwggd.nl

Jongeren uit het hele land denken mee over uitbreiding van de jongereninformatie over opgroeien en gezondheid op infovoorjou.nl en jouwggd.nl. Dat gebeurt in opdracht van Stichting Opvoeden.nl en GGD Amsterdam. Lees meer over het project De Jongeren Adviseurs.

Nadenken en praten over mediaopvoeding

We nodigen ouders op een laagdrempelige manier uit om hen na te laten denken over de rol van media in hun gezin en hun mediaopvoeding en stimuleren hen hierover in gesprek te gaan. We geven ze daarbij concrete inzichten en handvatten. Lees meer over het project Conversatiestarters mediaopvoeding.

Opvoedinformatie uitbreiden met beeldmateriaal

Een grote groep ouders heeft behoefte aan visueel materiaal. Zo ontwikkelen wij samen met expertisecentrum Pharos beeldverhalen waarin de teksten zijn gesproken en gevisualiseerd. Lees meer over de beeldverhalen.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

We houden je maandelijks op de hoogte van het nieuws over werken met betrouwbare opvoedinformatie.

Ja, ik meld me aan!