Projecten

We werken met ouders, jongeren en kinderen aan uitbreiding en toegankelijkheid van onze adviezen en tips over opvoeden, opgroeien en gezondheid:

Stem van de ouder

Onze informatie moet aansluiten op vragen en behoefte van ouders. Om daar voor te zorgen ontwikkelen we nieuwe content in samenwerking met ouders, toetsen we bestaande informatie bij ouders en doen we onderzoek. Dat doen we onder andere via het online Landelijk Ouderpanel. Lees meer over onze aanpak.

Jongeren Adviseurs denken mee over informatie voor jongeren

Jongeren uit het hele land denken mee over uitbreiding van de jongereninformatie over opgroeien en gezondheid op infovoorjou.nl en jouwggd.nl. Dat gebeurt in opdracht van Stichting Opvoeden.nl en GGD Amsterdam. Lees meer over het project De Jongeren Adviseurs.

Aandacht voor mediaopvoeding

We nodigen ouders op een laagdrempelige manier uit om hen na te laten denken over de rol van media in hun gezin en hun mediaopvoeding en stimuleren hen hierover in gesprek te gaan. We geven ze daarbij concrete inzichten en handvatten. Lees meer over het project Mediaopvoeding.

Opvoedinformatie uitbreiden met beeldmateriaal

Een grote groep ouders heeft behoefte aan visueel materiaal. Zo ontwikkelen wij samen met expertisecentrum Pharos beeldverhalen waarin de teksten zijn gesproken en gevisualiseerd. Lees meer over de beeldverhalen.

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor een van onze nieuwsbrieven.

Ja, ik meld me aan!