De jongerenadviseurs

Stichting Opvoeden.nl en GGD Amsterdam ontwikkelen samen met jongeren nieuwe informatie voor de websites Jouwggd.nl en Infovoorjou.nl.

Wat doen de jongerenadviseurs?

De jongerenadviseurs zijn tussen de 13 en 18 jaar oud en komen uit het hele land. In duo’s kiezen ze elk kwartaal een thema. Zij onderzoeken wat jongeren willen weten over een bepaald onderwerp, welke vragen ze hebben en waar ze meer over zouden willen lezen. Met hun input maakt coördinator Paulien Kreutzer nieuwe teksten. Deze worden inhoudelijk beoordeeld door wetenschappers en praktijkprofessionals in de Landelijke Redactieraad. Paulien vertelt er in dit artikel meer over.

Teksten en filmpjes voor en door jongeren

Er zijn inmiddels zo’n 20 enthousiaste jongerenadviseurs aan de slag! Wil je ook meedoen of ken je iemand voor wie het interessant is? Meld je dan aan via deze website. De volgende teksten en filmpjes zijn met jongeren gemaakt:

Wil jij deze informatie gebruiken op je eigen website?

Dat kan! De jongereninformatie kan ook door gemeenten of andere organisaties zoals onderwijsinstellingen en jongerenorganisaties worden gebruikt. Wil je daar meer over weten? Neem dan contact op met ons of lees meer over hoe je onze informatie kunt gebruiken.